Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Stryszawa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.stryszawa.pl.

Data publikacji strony internetowej: 23 stycznia 2014 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 lutego 2018 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zamieszczone informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 23 września 2018 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy Stryszawa. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Zamieszczone informacje publiczne w postaci załączników są w formie skanów z uwagi na charakter informacji publicznej. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Niektóre dokumenty PDF mogą być niedostępne dla czytników ekranowych.

Treści nieobjęte przepisami

  • Część publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 23 września 2018 lub nie są wykorzystywane do bieżących zadań Urzędu.
  • Struktura nagłówków nie zawsze zachowuje odpowiednią hierarchię.
  • Puste linki.
  • Treść nietekstowa.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 23 września 2020 roku
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 stycznia 2025 roku

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona internetowa posiada ułatwienia

Możesz zwiększyć kontrast.

Możesz powiększać litery na stronie.

Możesz skorzystać z mapy strony.

Możesz wykorzystać focus wokół elementów nawigacyjnych.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, bądź ułatwień, jakie oferuje dany system operacyjny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasza Boducha — mejlowo informatyk@stryszawa.pl lub telefonicznie 33 876 77 34.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Stryszawa — Stryszawa 17, 34-205 Stryszawa

Przed budynkiem znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku prowadzą dwa wejścia - jedno ze schodami, drugie z podjazdem. Podjazd prowadzący do budynku umożliwia bezpośrednie załatwienie spraw w Ewidencji Ludności i Urzędzie Stanu Cywilnego oraz Biurze Rady Gminy. W przypadku pozostałych spraw interesant informuje sekretariat o swojej obecności, dzwoniąc pod numer telefonu 33 874 72 72. Po odebraniu zgłoszenia pracownik Urzędu niezwłocznie podchodzi do klienta i przeprowadza wstępną rozmowę, aby ustalić charakter sprawy. Następnie informuje odpowiedniego pracownika, który udaje się bezpośrednio do osoby niepełnosprawnej w celu jej obsłużenia.

Pomieszczenia biurowe Urzędu znajdują się na parterze oraz pierwszym i drugim piętrze budynku, budynek nie posiada windy do komunikacji pionowej.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, ma prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Stryszawa - osoba, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie na co najmniej 7 dni roboczych przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie).

Zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

  • osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Stryszawa,
  • mejlowo: sekretariat@stryszawa.pl,
  • pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Stryszawa, Stryszawa 17, 34-205 Stryszawa.

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - pobierz [PDF, 146KB]

Data dodania:

2021-09-09

Autor: